這是一首出現在「海綿寶寶」卡通中的一首插曲
可翻譯成「最美好的一天」

一直覺得海綿寶寶的笑點很棒
雖然東森台剪掉了很多片段有些可惜
不過有些片段實在是孩童不宜的啦
等看過那些片段之後就會想
其實海綿寶寶並不適合給小朋友看呢(茶

這首歌歌詞寫的很天真可愛
而且跟著旋律也很容易朗朗上口
每次聽完都會讓人心情跟著好起來
很難得在卡通中也能聽到另人眼睛為之一亮的歌
所以推薦給大家聽聽看

歌詞如下:

Mr.Sun came up and he smiled at me
太陽公公升了起來並對我笑

Sad "it's gonna be a good one,just wait and see"
說:「這會是好的一天,等著看吧」

Jumped out of bed,and I ran outside
跳下了床舖,我跑了出去

Feeling so ecstatic,satisfied
我感到既高興又滿足

It's the best day ever (best day ever)
這是最美好的一天(最美好的一天)

It's the best day ever (best day ever)
這是最美好的一天(最美好的一天)

I'm so busy,got nothing to do
我好忙,忙到沒事情可做

Spent the last 2 hours just tying my shoe
花了至少兩個小時來綁我的鞋帶

Every flower,every grain of sand
每一朵小花,每一粒細沙

Is reaching out to shake my hand
都伸出手來和我握手

It's the best day ever (best day ever)
這是最美好的一天(最美好的一天)

It's the best day ever (best day ever)
這是最美好的一天(最美好的一天)

Sometimes the little things start closing in on me
有時候一些小事情開始靠近我

When I'm feeling down,I wanna lose that frown
當我覺得沮喪,我不想皺著眉頭

I stick my head out the window and I look around
我將頭探出窗外並且四處張望

Those crowds don't scare me,they can't disguise
人群並不能嚇到我,他們隱瞞不了

Its magic that's happening right before my eyes
一個魔術忽然出現在我的眼前

Soon Mr.Moon will be shining bright
月亮先生立刻就要閃爍發亮了

So that best day ever can last all night
所以最美好的一天將會持續整個夜晚

Yeah, the bast day ever's gonna last all night, now
沒錯,最美好的一天將會從現在持續整個夜晚

It's the best day ever (best day ever)
這是最美好的一天(最美好的一天)

It's the best day ever (best day ever)
這是最美好的一天(最美好的一天)

It's the best day ever (best day ever)
這是最美好的一天(最美好的一天)

It's the best day ever (best day ever)
這是最美好的一天(最美好的一天)


希望聽到這首歌的人都能擁有好心情˙ˇ˙
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 SnowJune 的頭像
    SnowJune

    六月雪SnowJune

    SnowJune 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()